
Szkolenie na temat neuroatypowości - PEŁEN KURS DIAGNOSTYCZNY ZE ZNIŻKĄ 2026
Prezentujemy NOWĄ ofertę szkoleń na temat neuroatypowości, abyście mogli sami "uszyć swój kurs na miarę". Rozumiemy, że narzucanie diagnostom zapoznawania się z tematem terapii i terapeutom z tematem diagnozy niekoniecznie jest dobrą formą szkolenia, dlatego stworzyliśmy dla Was opcję, z której sami chcielibyśmy skorzystać. Możecie wybrać dowolną kombinację tematów szkoleń diagnostycznych lub skorzystać z pakietu, który rzecz jasna opłaca się bardziej :). Na osobnej podstronie znajdziecie pełen kurs terapeutyczny. Nasze szkolenia odbywają się w formie on-line na platformie Google Meet.
Prowadzący:
Wszystkie szkolenia obejmują też możliwość networkingu dla specjalistów, czyli półtoragodzinnego, nieobowiązkowego spotkania, na którym możemy się poznać w celu dalszego wspierania się nawzajem. Spotkanie networkingowe umożliwia otrzymanie zaproszenia do grupy "wsparcia zawodowego" na Whatsapp, gdzie dzielimy się na co dzień doświadczeniem i wiedzą, ale też tym, co dla nas trudne lub wesołe, budujemy zaufanie, aby swobodnie przekazywać pacjentów w ręce osób ze specjalizacją w wąskim obszarze, której sami nie mamy lub po prostu się tą wiedzą wspieramy. Zachęcamy do udziału w spotkaniu networkingowym :).
Terminy i programy szkoleń podajemy poniżej.
Networking
Data: 23.01.2026
Godziny: 18:00-19:30
Cena udziału: 0 zł (zaproszenie jest wysyłane do specjalistów automatycznie)
Pełen kurs zawiera:
Wstęp do ADHD
Data: 24.01.2026
Godziny: 11:00-13:30
Prowadząca: Zuzanna Gawor-Kotkowska
Program:
Czym jest ADHD: neurobiologiczne podstawy
Jak funkcjonują osoby z ADHD w życiu codziennym (dorośli i dzieci)
Kategorie objawów
Mozaika konsekwencji życia z ADHD
Współwystępowanie z innymi zaburzeniami (osobowości, depresją, lękami, PTSD)
Wstęp do ASD (autyzm)
Data: 24.01.2026
Godziny: 14:00-16:30
Prowadząca: Anna Trzebiatowska-Łakomska
Program:
Czym jest spektrum autyzmu
Neurochemiczne podstawy, genetyczne przyczyny
Triada autystyczna i funkcjonowanie osób autystycznych
Najczęstsze współwystępowanie
Integracja sensoryczna
Maskowanie
Dziewczyny w spektrum
Wstęp do AuDHD (funkcjonowanie mieszane)
Data: 24.01.2026
Godziny: 17:00-19:30
Prowadząca: Zuzanna Gawor-Kotkowska
Program:
Cechy pozornie wspólne dla ADHD i autyzmu
Cechy rozłączne dla ADHD i autyzmu
Funkcjonowanie osoby AuDHD
Jak odróżnić autystyczny meltdown od emocjonalnego wybuchu w ADHD oraz paraliż motywacyjny od burnoutu
Wstęp do zaburzeń osobowości
Data: 28.02.2026
Godziny: 11:00-13:00
Prowadzący: Zuzanna Gawor-Kotkowska, Łukasz Twardowicz
Program:
Czym jest osobowość
Neuroatypowość jako czynnik ryzyka dla zaburzeń osobowości
Osoby neuroatypowe w kontekście cech podobnych do zaburzeń osobowości
Etiologia zaburzeń osobowości
Wstęp do zaburzeń potraumatycznych
Data: 28.02.2026
Godziny: 13:30-16:30
Prowadzące: Zuzanna Szal, Zuzanna Gawor-Kotkowska
Program:
O traumie – rodzaje traum, sposoby działania umysłu w sytuacji traumy
Neurobiologia traumy i specyfika funkcjonowania straumatyzowanych mózgów neuroatypowych
Czynniki podatności na rozwój zaburzeń potraumatycznych (ogólne i specyficzne dla osób neuroatypowych)
Zaburzenie osobowości jako skutek traumy
Triada PTSD
Diagnoza ADHD
Data: 31.01.2026
Godziny: 10:00-14:00
Prowadząca: Zuzanna Gawor-Kotkowska
Program:
Diagnoza oparta na zasadach procesu terapeutycznego
Kryteria diagnostyczne ADHD wg. klasyfikacji medycznej (ICD-11)
Diagnoza dzieci i młodzieży:
Wskazania do diagnozy
Wywiad wstępny i rozwojowy z rodzicami
Wywiad celowany z rodzicami i dzieckiem, analiza dokumentów i heteroanamneza
Kwestionariusze i checklisty przesiewowe
Conners 3 – założenia kwestionariusza i przykładowe wyniki
Obserwacja dziecka w gabinecie
Nasz schemat diagnozowania
Ćwiczenia
Case study
Diagnoza dorosłych:
Wskazania do diagnozy
Wywiad wstępny
Kwestionariusz ASRS
Przerwa obiadowa (ok 15:00)
Jak samodzielnie skonstruować wywiad celowany
DIVA 5.0/DIVA Young (Uwaga, to jest tylko zajawka! Szczegółowe szkolenie z narzędzia DIVA znajdziesz TU)
Różnicowanie ogólne i szczegółowe (BPD, ChAD, PTSD, dysocjacja)
Przydatne testy w diagnozie różnicowej
Nasz schemat diagnozowania
Przypadki w diagnozie: case study
Błąd diagnostyczny: case study
Jak skonstruować opinię psychologiczną (dla dziecka i dorosłego)
Diagnoza ASD (autyzm)
Data: 31.01.2026
Godziny: 14:30-18:30
Prowadząca: Anna Trzebiatowska-Łakomska
Program:
Diagnoza oparta na zasadach procesu terapeutycznego
Spektrum autyzmu w klasyfikacji medycznej (ICD-11)
Diagnoza dzieci i młodzieży:
Wywiad wstępny
Wywiad rozwojowy
Kwestionariusze przesiewowe (M-CHAT-R, AQ, kwestionariusze rozwoju ogólnego i emocjonalnego, kwestionariusz integracji sensorycznej, ADHD/ODD wg ICD-10 i DSM-5), ASRS
Obserwacja dziecka w gabinecie
Ćwiczenie: case study i analiza wyników testów
Ćwiczenie: case study i ocena wyników obserwacji
Opinia i przekazanie jej rodzicom
Diagnoza dorosłych:
Wywiad wstępny
Ćwiczenie: case study i ocena, czy kierować pacjenta dalej do diagnozy neuroatypowości
Kwestionariusze przesiewowe (AQ, PCL-C, SL-C, BDI II, ASRS ADHD, kwestionariusz integracji sensorycznej)
Ćwiczenie: case study i analiza wyników testów
Ankieta dla osoby, która znała osobę badaną w dzieciństwie
Ćwiczenie: case study i porównanie wyników ankiety z wynikiem wywiadu
Wywiad diagnostyczny
Różnicowanie i maskowanie
Dlaczego ADOS się nie sprawdza
Przypadek w diagnozie: case study
Błąd diagnostyczny: case study
Jak skonstruować opinię psychologiczną (dla dziecka i dorosłego)
Diagnoza AuDHD (funkcjonowanie mieszane)
Data: 01.02.2026
Godziny: 10:00-12:00
Prowadząca: Magdalena Lizik
Program:
Diagnoza oparta na zasadach procesu terapeutycznego
Przypomnienie podstawowych narzędzi diagnostycznych pomocnych przy neuroatypowości
Co osoby autystyczne odpowiadają w przesiewowych testach na ADHD i w wywiadzie DIVA
Co osoby z ADHD odpowiadają w przesiewowych testach i wywiadzie na autyzm
Case study
Diagnoza zaburzeń osobowości wg. ICD-11
Data: 01.03.2026
Godziny: 11:00-14:00
Prowadząca: Zuzanna Gawor-Kotkowska
Program:
Diagnoza oparta na zasadach procesu terapeutycznego
Kryteria diagnostyczne wg. klasyfikacji medycznej (ICD-11)
Ocena stopnia ciężkości zaburzenia
Wzorce osobowości wg. klasyfikacji medycznej (ICD-11)
Wywiad psychologiczny
Przydatne narzędzia: MMPI-2, NEO-PI-R, IVE, DINEMO, KKS, KSP
Różnicowanie zaburzeń osobowości od neuroatypowości i cechy wspólne
Jak skonstruować opinię psychologiczną
Case study
Diagnoza zaburzeń potraumatycznych wg. ICD-11
Data: 01.03.2026
Godziny: 14:30-16:30
Prowadząca: Zuzanna Gawor-Kotkowska
Program:
Kryteria diagnostyczne dla PTSD, cPTSD, DID i innych zaburzeń dysocjacyjnych wg. klasyfikacji medycznej (ICD-11)
Diagnoza dzieci
Wywiad z rodzicami
Kwestionariusze przesiewowe dla dzieci w języku polskim (CATS, ITQ-CA, CDC, A-DES)
Metody projekcyjne (CAT, FACES, rysunki)
Obserwacja
Case study
Diagnoza dorosłych
Kwestionariusze przesiewowe (ITQ, SDQ, DES, CDS, ACE)
Wywiad psychologiczny pod kątem PTSD i cPTSD
Wywiad psychologiczny pod kątem zaburzeń dysocjacyjnych, w tym DID
Obserwacja
Case study
Jak skonstruować opinię psychologiczną (dla dziecka i dorosłego)
Cena pełnego kursu, gdybyś kupowałx szkolenia osobno: 3900 zł
Cena pełnego kursu kupowanego w pakiecie: 3000 zł
Certyfikat uczestnictwa: tak, do 30 dni po każdym szkoleniu.
Materiały: tak, osoby zapisane na pełne szkolenie do 30 dni po szkoleniu otrzymają prezentacje z bibliografią i testy przesiewowe, nie otrzymają naszych autorskich materiałów (trzeba robić z nich notatki, jeśli ktoś uzna ich treść za przydatną) ani wywiadu DIVA 5.0. Nasze prezentacje są hasłowe, na szkoleniu raczej trzeba robić notatki :).
Prosimy o zapisywanie się poprzez formularz zgłoszeniowy, załączając do niego potwierdzenie dokonania opłaty (przelewu) 3000 zł. Zgłoszenia zbieramy do 22.01.2026.
LICZBA UCZESTNIKÓW NA KAŻDE SZKOLENIE JEST OGRANICZONA I WYNOSI 50 OSÓB. SZKOLENIE NIE BĘDZIE NAGRYWANE.
Dane konta:
NEUROVERSE
ul. Karłowicza 3, 05-080 Klaudyn
06 1140 2004 0000 3402 8617 5279
Tytuł przelewu: Kompletny kurs na temat neuroatypowości, adres email i numer telefonu (państwa).
(Numer telefonu jest nam potrzebny, ponieważ link do szkolenia dostaniecie Państwo na 2 dni przed jego startem w formie maila i smsa, abyśmy mieli pewność, że informacja została poprawnie dostarczona).
Najpóźniej na 1 dzień przed szkoleniem otrzymają Państwo zaproszenie z kalendarza Google oraz SMS z linkiem do szkolenia. Gdyby tak się nie stało, prosimy o zawiadomienie nas drogą mailową lub telefonicznie.
Na życzenie wystawiamy faktury, o ile taka potrzeba została zgłoszona w formularzu zgłoszeniowym.
Zapraszamy!
Dane do przelewu:
Dane do przelewu:
NRB: 06 1140 2004 0000 3402 8617 5279
IBAN: PL06 1140 2004 0000 3402 8617 5279
BIC/SWIFT: BREXPLPWMBK
W tytule przelewu prosimy umieścić:
datę wizyty oraz nazwisko specjalisty
Adres gabinetu w Warszawie:
ul. Kasprowicza 90 lok. 46
Adres gabinetu w Gliwicach:
Al. Przyjaźni 9/1
Adres gabinetu w Poznaniu:
ul. Małachowskiego 2, lok. 10
Adres gabinetu we Wrocławiu:
ul. Krzywoustego 320, p. II
Adres gabinetu w Krakowie:
Al. Dembowskiego 8 (Stare Podgórze)
Spotkania w gabinecie realizowane są po wcześniejszym umówieniu wizyty
Kontakt:
Email: kontakt@neuroverse.com.pl
Tel.: 604 208 412
Jesteśmy pod telefonem:
pon., wt.: 13-19
śr., czw.: 8-14
pt.: 8-12
Na telefony wykonane w innych terminach nie oddzwaniamy - zachęcamy do wysłania e-maila. Odpiszemy w ciągu 48 godzin.