top of page

Szkolenie na temat neuroatypowości - PEŁEN KURS DIAGNOSTYCZNY ZE ZNIŻKĄ 2026

Prezentujemy NOWĄ ofertę szkoleń na temat neuroatypowości, abyście mogli sami "uszyć swój kurs na miarę". Rozumiemy, że narzucanie diagnostom zapoznawania się z tematem terapii i terapeutom z tematem diagnozy niekoniecznie jest dobrą formą szkolenia, dlatego stworzyliśmy dla Was opcję, z której sami chcielibyśmy skorzystać. Możecie wybrać dowolną kombinację tematów szkoleń diagnostycznych lub skorzystać z pakietu, który rzecz jasna opłaca się bardziej :). Na osobnej podstronie znajdziecie pełen kurs terapeutyczny. Nasze szkolenia odbywają się w formie on-line na platformie Google Meet. 

Wszystkie szkolenia obejmują też możliwość networkingu dla specjalistów, czyli półtoragodzinnego, nieobowiązkowego spotkania, na którym możemy się poznać w celu dalszego wspierania się nawzajem. Spotkanie networkingowe umożliwia otrzymanie zaproszenia do grupy "wsparcia zawodowego" na Whatsapp, gdzie dzielimy się na co dzień doświadczeniem i wiedzą, ale też tym, co dla nas trudne lub wesołe, budujemy zaufanie, aby swobodnie przekazywać pacjentów w ręce osób ze specjalizacją w wąskim obszarze, której sami nie mamy lub po prostu się tą wiedzą wspieramy. Zachęcamy do udziału w spotkaniu networkingowym :). 


Terminy i programy szkoleń podajemy poniżej.


Networking


Data: 23.01.2026

Godziny: 18:00-19:30

Cena udziału: 0 zł (zaproszenie jest wysyłane do specjalistów automatycznie)


Pełen kurs zawiera:



Wstęp do ADHD


Data: 24.01.2026

Godziny: 11:00-13:30

Prowadząca: Zuzanna Gawor-Kotkowska


Program:

  • Czym jest ADHD: neurobiologiczne podstawy

  • Jak funkcjonują osoby z ADHD w życiu codziennym (dorośli i dzieci)

  • Kategorie objawów

  • Mozaika konsekwencji życia z ADHD

  • Współwystępowanie z innymi zaburzeniami (osobowości, depresją, lękami, PTSD)


Wstęp do ASD (autyzm)


Data: 24.01.2026

Godziny: 14:00-16:30

Prowadząca: Anna Trzebiatowska-Łakomska


Program:

  • Czym jest spektrum autyzmu

  • Neurochemiczne podstawy, genetyczne przyczyny

  • Triada autystyczna i funkcjonowanie osób autystycznych

  • Najczęstsze współwystępowanie

  • Integracja sensoryczna

  • Maskowanie

  • Dziewczyny w spektrum


Wstęp do AuDHD (funkcjonowanie mieszane)


Data: 24.01.2026

Godziny: 17:00-19:30

Prowadząca: Zuzanna Gawor-Kotkowska


Program:

  • Cechy pozornie wspólne dla ADHD i autyzmu

  • Cechy rozłączne dla ADHD i autyzmu

  • Funkcjonowanie osoby AuDHD

  • Jak odróżnić autystyczny meltdown od emocjonalnego wybuchu w ADHD oraz paraliż motywacyjny od burnoutu


Wstęp do zaburzeń osobowości


Data: 28.02.2026

Godziny: 11:00-13:00

Prowadzący: Zuzanna Gawor-Kotkowska, Łukasz Twardowicz


Program:

  • Czym jest osobowość

  • Neuroatypowość jako czynnik ryzyka dla zaburzeń osobowości

  • Osoby neuroatypowe w kontekście cech podobnych do zaburzeń osobowości

  • Etiologia zaburzeń osobowości



Wstęp do zaburzeń potraumatycznych


Data: 28.02.2026

Godziny: 13:30-16:30

Prowadzące: Zuzanna Szal, Zuzanna Gawor-Kotkowska


Program:

  • O traumie – rodzaje traum, sposoby działania umysłu w sytuacji traumy

  • Neurobiologia traumy i specyfika funkcjonowania straumatyzowanych mózgów neuroatypowych

  • Czynniki podatności na rozwój zaburzeń potraumatycznych (ogólne i specyficzne dla osób neuroatypowych)

  • Zaburzenie osobowości jako skutek traumy

  • Triada PTSD



Diagnoza ADHD


Data: 31.01.2026

Godziny: 10:00-14:00

Prowadząca: Zuzanna Gawor-Kotkowska


Program:

  • Diagnoza oparta na zasadach procesu terapeutycznego

  • Kryteria diagnostyczne ADHD wg. klasyfikacji medycznej (ICD-11)

  • Diagnoza dzieci i młodzieży:

Wskazania do diagnozy

Wywiad wstępny i rozwojowy z rodzicami

Wywiad celowany z rodzicami i dzieckiem, analiza dokumentów i heteroanamneza

Kwestionariusze i checklisty przesiewowe

Conners 3 – założenia kwestionariusza i przykładowe wyniki

Obserwacja dziecka w gabinecie

Nasz schemat diagnozowania

Ćwiczenia

Case study

  • Diagnoza dorosłych:

Wskazania do diagnozy

Wywiad wstępny

Kwestionariusz ASRS

Przerwa obiadowa (ok 15:00)

Jak samodzielnie skonstruować wywiad celowany

DIVA 5.0/DIVA Young (Uwaga, to jest tylko zajawka! Szczegółowe szkolenie z narzędzia DIVA znajdziesz TU)

Różnicowanie ogólne i szczegółowe (BPD, ChAD, PTSD, dysocjacja)

Przydatne testy w diagnozie różnicowej

Nasz schemat diagnozowania

Przypadki w diagnozie: case study

Błąd diagnostyczny: case study

  • Jak skonstruować opinię psychologiczną (dla dziecka i dorosłego)


Diagnoza ASD (autyzm)


Data: 31.01.2026

Godziny: 14:30-18:30

Prowadząca: Anna Trzebiatowska-Łakomska


Program:

  • Diagnoza oparta na zasadach procesu terapeutycznego

  • Spektrum autyzmu w klasyfikacji medycznej (ICD-11)

  • Diagnoza dzieci i młodzieży:

Wywiad wstępny

Wywiad rozwojowy

Kwestionariusze przesiewowe (M-CHAT-R, AQ, kwestionariusze rozwoju ogólnego i emocjonalnego, kwestionariusz integracji sensorycznej, ADHD/ODD wg ICD-10 i DSM-5), ASRS

Obserwacja dziecka w gabinecie

Ćwiczenie: case study i analiza wyników testów

Ćwiczenie: case study i ocena wyników obserwacji

Opinia i przekazanie jej rodzicom

  • Diagnoza dorosłych:

Wywiad wstępny

Ćwiczenie: case study i ocena, czy kierować pacjenta dalej do diagnozy neuroatypowości

Kwestionariusze przesiewowe (AQ, PCL-C, SL-C, BDI II, ASRS ADHD, kwestionariusz integracji sensorycznej)

Ćwiczenie: case study i analiza wyników testów

Ankieta dla osoby, która znała osobę badaną w dzieciństwie

Ćwiczenie: case study i porównanie wyników ankiety z wynikiem wywiadu

Wywiad diagnostyczny 

Różnicowanie i maskowanie

Dlaczego ADOS się nie sprawdza

Przypadek w diagnozie: case study

Błąd diagnostyczny: case study

  • Jak skonstruować opinię psychologiczną (dla dziecka i dorosłego)


Diagnoza AuDHD (funkcjonowanie mieszane)


Data: 01.02.2026

Godziny: 10:00-12:00

Prowadząca: Magdalena Lizik


Program:

  • Diagnoza oparta na zasadach procesu terapeutycznego

  • Przypomnienie podstawowych narzędzi diagnostycznych pomocnych przy neuroatypowości

  • Co osoby autystyczne odpowiadają w przesiewowych testach na ADHD i w wywiadzie DIVA

  • Co osoby z ADHD odpowiadają w przesiewowych testach i wywiadzie na autyzm

  • Case study



Diagnoza zaburzeń osobowości wg. ICD-11


Data: 01.03.2026

Godziny: 11:00-14:00

Prowadząca: Zuzanna Gawor-Kotkowska


Program:

  • Diagnoza oparta na zasadach procesu terapeutycznego

  • Kryteria diagnostyczne wg. klasyfikacji medycznej (ICD-11)

  • Ocena stopnia ciężkości zaburzenia

  • Wzorce osobowości wg. klasyfikacji medycznej (ICD-11)

  • Wywiad psychologiczny

  • Przydatne narzędzia: MMPI-2, NEO-PI-R, IVE, DINEMO, KKS, KSP

  • Różnicowanie zaburzeń osobowości od neuroatypowości i cechy wspólne

  • Jak skonstruować opinię psychologiczną

  • Case study



Diagnoza zaburzeń potraumatycznych wg. ICD-11


Data: 01.03.2026

Godziny: 14:30-16:30

Prowadząca: Zuzanna Gawor-Kotkowska


Program:

  • Kryteria diagnostyczne dla PTSD, cPTSD, DID i innych zaburzeń dysocjacyjnych wg. klasyfikacji medycznej (ICD-11)

  • Diagnoza dzieci

Wywiad z rodzicami

Kwestionariusze przesiewowe dla dzieci w języku polskim (CATS, ITQ-CA, CDC, A-DES) 

Metody projekcyjne (CAT, FACES, rysunki)

Obserwacja

Case study

  • Diagnoza dorosłych

Kwestionariusze przesiewowe (ITQ, SDQ, DES, CDS, ACE)  

Wywiad psychologiczny pod kątem PTSD i cPTSD

Wywiad psychologiczny pod kątem zaburzeń dysocjacyjnych, w tym DID

Obserwacja

Case study

  • Jak skonstruować opinię psychologiczną (dla dziecka i dorosłego)


Cena pełnego kursu, gdybyś kupowałx szkolenia osobno: 3900 zł

Cena pełnego kursu kupowanego w pakiecie: 3000 zł


Certyfikat uczestnictwa: tak, do 30 dni po każdym szkoleniu.

Materiały: tak, osoby zapisane na pełne szkolenie do 30 dni po szkoleniu otrzymają prezentacje z bibliografią i testy przesiewowe, nie otrzymają naszych autorskich materiałów (trzeba robić z nich notatki, jeśli ktoś uzna ich treść za przydatną) ani wywiadu DIVA 5.0. Nasze prezentacje są hasłowe, na szkoleniu raczej trzeba robić notatki :).


Prosimy o zapisywanie się poprzez formularz zgłoszeniowy, załączając do niego potwierdzenie dokonania opłaty (przelewu) 3000 zł. Zgłoszenia zbieramy do 22.01.2026.


LICZBA UCZESTNIKÓW NA KAŻDE SZKOLENIE JEST OGRANICZONA I WYNOSI 50 OSÓB. SZKOLENIE NIE BĘDZIE NAGRYWANE.


Dane konta:

NEUROVERSE

ul. Karłowicza 3, 05-080 Klaudyn

06 1140 2004 0000 3402 8617 5279


Tytuł przelewu: Kompletny kurs na temat neuroatypowości, adres email i numer telefonu (państwa).

(Numer telefonu jest nam potrzebny, ponieważ link do szkolenia dostaniecie Państwo na 2 dni przed jego startem w formie maila i smsa, abyśmy mieli pewność, że informacja została poprawnie dostarczona).


Najpóźniej na 1 dzień przed szkoleniem otrzymają Państwo zaproszenie z kalendarza Google oraz SMS z linkiem do szkolenia. Gdyby tak się nie stało, prosimy o zawiadomienie nas drogą mailową lub telefonicznie. 


Na życzenie wystawiamy faktury, o ile taka potrzeba została zgłoszona w formularzu zgłoszeniowym.

Zapraszamy!

Dane do przelewu:

Dane do przelewu:

NRB: 06 1140 2004 0000 3402 8617 5279

IBAN: PL06 1140 2004 0000 3402 8617 5279

BIC/SWIFT: BREXPLPWMBK

 

W tytule przelewu prosimy umieścić:

datę wizyty oraz nazwisko specjalisty

Adres gabinetu w Warszawie:

ul. Kasprowicza 90 lok. 46

Adres gabinetu w Gliwicach:

Al. Przyjaźni 9/1

Adres gabinetu w Poznaniu:

ul. Małachowskiego 2, lok. 10

Adres gabinetu we Wrocławiu: 

ul. Krzywoustego 320, p. II 

Adres gabinetu w Krakowie:

Al. Dembowskiego 8 (Stare Podgórze)

 

Spotkania w gabinecie realizowane są po wcześniejszym umówieniu wizyty

Kontakt:

Email: kontakt@neuroverse.com.pl

 

Tel.: 604 208 412

 

Jesteśmy pod telefonem: 

pon., wt.: 13-19

śr., czw.: 8-14

pt.: 8-12

 

Na telefony wykonane w innych terminach nie oddzwaniamy - zachęcamy do wysłania e-maila.  Odpiszemy w ciągu 48 godzin.

bottom of page